Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Fre 7 Jan - 17:21

avatar
The Big Bang Theory er en komedieserie, som første gang blev udsendt i 2007.
Serien handler om de to fysikere Sheldon og Leonard, sammen med deres "nabo" Penny og deres to venner Howard og Rajesh. Deriblandt følger man de 5 venners liv.

Så her kommer mit spørgsmål. Kender i serien? Hvad synes i om den? Hvorfor? Osv.

Selv synes jeg at serien er og forbliver rigtig fed. Alle de citater, som allesammen faktisk kan komme med, er jo geniale. Selvom nogle af dem kan være svære at fatte (nu tænker jeg på nogle af Sheldons citater), kan man alligevel blive forbløffet og overrasket, som fører til den humor som oftest findes i serien.
Desuden er det også ideen bag citaterne. De hentyder jo til at personen der modtager er dum (igen tænker jeg på Sheldon og eksempelvis Penny). Jeg kan hurtigt komme med et eksempel fra episode "The Justice League Recombination".

Store Clerk: Excuse me Sir, you don't work here
Sheldon: Yes, well apparently neither does anyone else
Det er jo en klassisk kommentar.

Men det er jo ikke kun det, som gør serien til hvad den er, der lægger selvfølgelig også meget andet bag det. Alle har hver deres alternative personlighed, som gør serien så eftertragtet. I mine øjne ser det ud som flg.

Leonard er den lidt klodsede og stille person, som samtidig prøver at bevæge sig ud fra "nørdekliken".
Sheldon er den enormt klog og retter på alt og alle. Han er også en del godtroen og man kunne godt forestille sig han var irriterende.
Rajesh er personen som ikke kan snakke med kvinder, men kan alligevel komme med geniale kommentarer.
Howard er personen der skal bage på alle kvinderne og uanset hvor meget han prøver, så hjælper det ikke.
Penny er ikke den skarpeste i skuffen, og hun hører delvist heller ikke til i nørdegruppen, men hænger alligevel ud med dem.

Det er sådan jeg ville beskrive personerne, det er selvfølgelig ikke de helt store beskrivelser, men de passer meget godt vil jeg mene.

Men! Lige nu sidder jeg faktisk også og ser de 3 sæsoner på DVD, som jeg fik til jul og kan bare ikke lade hver med at se dem flere gange. Selvom det kan lyde underligt, opdager man en ny humoristisk ting ved serien hver evig eneste gang, og det er jo det som der gør den så sjov. Dog ser det ud til at jeg kun har 15 episoder tilbage og må vente til at 4 sæson udkommer på DVD, da den jo lige nu, er at ved blive udsendt i TV i Amerika bl.a.

Så hvad siger i til serien?

Kontakt DaidaraLUK


Skrevet af Daidara

Fre 15 Jul - 23:35

Daidara
Jeg elsker serien over alt, den er total favorit serie og Sheldon er en af mine favorit karakter fra en serie indtil nu, syntes vi har rigtig mange overensstemmelser på nær at jeg ikke er en all raound geni, men på mange andre områder finder jeg ham meget interessant.

En af mine absolutte favorit steder er hvor han forsøger at forklare Penny om schrodinger's cat da jeg selv i sådan en begivenhed kunne finde på at lave sådan reference.

Har set de sesonger der er ude indtil nu 3-4 gange og de more mig stadig, og hvis jeg ser det kommer på TV bliver jeg også på kanalen selvom jeg har set alle episoder mindst 2 gange.
Jeg ser meget potentiale i serien og håber naturligvis på mange sesonger og episoder frem over!
Efter af Sheldon har fået et kvindelig modspil der god er lidt mere social anlagt end han selv er syntes jeg serien har fået lidt ekstra pep og det more mig altid at se de to genier i sammenspil med hinanden i teoretiske debatter.

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Lør 16 Jul - 1:15

avatar
Ja, den med schrodingers kat er rigtigt god, og især fordi det er en af de få gange, hvor Sheldon giver et råd som rent faktisk er til at forstå, nogenlunde.
Og hvis jeg ikke tager fejl, er det vel også der hvor Sheldon vil lære mandarin, for at klage over noget dårligt kylling han gik - typisk ham xD

Glæder mig nu bestem til at kunne de sæson 4, hvor Amy Farrel Fowhler rigtigt får sin debut, som sikkert kommet til at påvirker Sheldons rolle.
Jeg har nu endnu ikke kigget på scener og lign fra sæson 4 på YouTube og hvor man nu ellers kan se det, da jeg vælger at vente til DVD udgivelsen, som desværre ikke er blevet røbet endnu, af hvad jeg ved.
Men altså ja, glæder mig da en del og har hørt at det skulle være i september eller oktober, men det er vidst kun fordi den kommer der i Storbritanien, hvilket selvfølgelig ikke skal betyde, at den også skal udgives det i Danmark.

Kontakt Sponsoreret inholdLUK


Skrevet af Sponsoreret inhold

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Create a forum on Forumotion | Video games | Roleplay Games (MMORPG, WOW...) | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner