Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Tors 9 Jun - 22:36

Fasa
Så ja, endnu en gang sige titlen lidt sig selv. :)
Har du haft nogle sjove, spændende eller skræmmende drømme som du har lyst til at fortælle om?
Personligt har jeg en drøm som jeg kan huske når jeg vågner, sådan ca. en gang om ugen. For det meste er de ikke særligt behaglige >_> .. Af en eller anden grund drømmer jeg altid i perstel-farver.
Nogle gange synes jeg det er sjovt at lave noget drømmetydning, fordi det er vores underbevist som står for drømmene.

En drøm, eller rettere et mareridt, som jeg havde sidste år, og stadig kan huske nu var noget i stil med:
Jeg kommer gående ned af en lang vej. Det er nat, og det eneste lys kommer fra gadelygterne og stjernerne. Det er vinter, sneen er ca. 15 højt , og det sner stadig. En sort kat, med utrolig blød pels går stille hen til mig, og jeg klapper den på hovedet med et smil, selvom det er så koldt at jeg kan se min egen ånde. Jeg fryser ikke, og generelt finder jeg sneen, og katten ekstremt hyggelige! Det er nærmest en slags jule eller eventyrsstemning som kommer over mig. Jeg fortsætter ned ad vejen, med katten gående ved min side. Jeg snakker til den. Den svare selvfølgelig ikke, men jeg føler på en eller anden måde at jeg bliver mere knyttet til katten, da den følger loyalt efter mig. Efter lidt tid når vi til en togbane. Togskinderne er dækket af sne, og der er ingen mennesker i miles omkreds. Jeg tænker, at det nærmest er som i en gammel film. Pludselig ser jeg et lys fra et tog et stykke væk, og begynder at kigge efter min kat. Toget kommer tættere og tættere på, og jeg ser at katten er på lige præcis dét togs bane! Jeg skynder mig at løbe hen, og jeg kaster mig ud for at få katten væk. Jeg når det lige på et split-sekundt, fordi jeg ruller væk fra sporet med katten i mine arme. Forpustet siger jeg til katten at det er okay.. Det skal nok gå. Jeg begynder at gå tilbage imod hvor drømmen startede, stadig med katten i mine arme. Efter at have gået i lidt tid, igennem sneen som stadig falder fra himlen, stopper jeg. Katten vender hovedet om imod mig. Det er i hvertfalde første gang jeg ser dens ansigt, for dens øjne svare noglelunde til "porten" i FullMetal Alchemist. Der flyver skygger rundt inde i dens store gule øjne. Fortabte sjæle, af en art. Katten smiler også! Katte kan da ikke smile? Men den her kat smiler til mig, med sine sindssyge øjne og sit brede hugtandssmil. Jeg begynder hurtigt at føle, at det her ikke er godt. Jeg bliver ret bange, og temmelig nervøs. Det er forket, også selvom jeg ser denne 'kat' som min ven. "Kitty? Hva- hvad er der med dig?" fremstammer jeg med et nervøst grin. Katten kigger bare på mig med sit nærmest dæmoniske udtryk. Så slår den sine kløer i min arm med en hurtig bevægelse, og jeg kan se mit eget blod sprøjte ud på den hvide sne.
Der stopper drømmen.


-Dejligt, ikke?

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Fre 10 Jun - 0:22

Noesmos
ja det var en lidt speciel drøm :S

jeg kan huske en af mine drømme helt tydelig. mest fordi at denne drøm ikke var så random som mine drømme plejer at være.
jeg var egentlig ikke med i drømmen vil jeg lige pointere.

drømmen foregik på en skole, hvor biblioteket lige havde fået en masse ens bøger (fordi denne bog var meget populær). der var en masse monstre i bogen, og her kommer det spændende, når man slog op en bestemt side i bogen, mistede man synet. det monster man frygtede mest kom derefter ud af bogen og begynde at smadre byen, som skolen lå i. den eneste måde man kunne få monstret i bogen igen, var ved at læse bogen færdig - held og lykke med det når du har mistet synet. og så vågnede jeg.

drømmen lignede nærmest en trailer til en film fordi det lignede at den var klippet sammen :O - helt klart en film jeg ville se :D

jeg kan næsten aldrig huske mine drømme når jeg vågner D; det eneste jeg kan huske (når jeg er så heldig) er at jeg falder eller får noget i hovedet hvilket får mig til at vågne med et sæt og det er rimeligt træls :(

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Fre 10 Jun - 1:00

Fasa
Minder mig lidt om Saw, på nogle punkter xD .. Sjovt hvad ens hjerne finder på..

Jeg har aldrig haft de der drømme hvor man falder, før en periode for to år siden, hvor jeg havde den samme drøm (dog med få variationer) igen og igen, i løbet af en måneds tid. Jeg røg ud af vinduet fra mit klasselokale, ramte for det meste en hæk på vejen ned -og så en gren stikke igennem mit øje eller ligende.. Good times.

Kontakt NotAvaibleXDLUK


Skrevet af NotAvaibleXD

Fre 10 Jun - 1:23

avatar
O.o det er noget af nogle drømme i har haft o: godt det ikk er mig /:
Men normalt drømmer jeg, at jeg falder i totalt mørke og da jeg så rammer bunden vågner jeg :3 ret irriterende );

Men er det bare mig? Eller dør man aldrig i sine drømme? O;

Måske skære en smule ned på smileyerne? ;)
-Hidan

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Fre 10 Jun - 10:55

Fasa
Det skifter vist fra person til person :/ ..
Nogle gange dør jeg i mine drømme, men så ser jeg det fra en kameravinkel skråtoppe fra.

Kontakt SuigetsuLUK



http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

Fre 10 Jun - 11:09

Suigetsu
Jeg havde en gang, da jeg havde feber, et meget enkelt mareridt:

Jeg havde en almindelig kniv i hånden. Jeg tror nok, jeg kastede den op og ned. Så pludselig tabte jeg den og den stak sig ned i mit ben. Så føledes det, som om mit lår var en tube tandpasta, som fik presset al tandpastaen ud af sig xD
Og så vågnede jeg...

Kontakt KakashiLUK


Skrevet af Kakashi

Fre 10 Jun - 16:46

avatar
denne drøm havde jeg for ikke så længe siden.

jeg kommer ind i en lille stald der var ingen vinduer men en masse grise og en hylde med VAKUMPAKKEDE grise-unger!! man kunde mærkeligt nok leje de små grise og da jeg pakkede min grise-unge ud begyndte den at miau´e som en kat XD og så vågnede jeg og min sorte kat stod og miauede i døren til mit værelse fordi den ville ud!

Kontakt NotAvaibleXDLUK


Skrevet af NotAvaibleXD

Fre 10 Jun - 21:19

avatar
Fasa skrev:Det skifter vist fra person til person :/ ..
Nogle gange dør jeg i mine drømme, men så ser jeg det fra en kameravinkel skråtoppe fra.
Jeg har hørt, at hvis man dør i sin drøm, vågner man ikke op igen OwO men det er vidst ikke sandt alligevel (: det er også bare en af mine venner som bare snakker om noget, som han sikkert ikke ved noget om XD

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Lør 11 Jun - 2:17

Fasa
NotAvaibleXD skrev:
Jeg har hørt, at hvis man dør i sin drøm, vågner man ikke op igen OwO men det er vidst ikke sandt alligevel (: det er også bare en af mine venner som bare snakker om noget, som han sikkert ikke ved noget om XD
Der er mange som tror at hvis man dør i en drøm, dør man også i virkeligheden. Det er en normal overbevisning. Fx, hvis du føler dig stresset i en drøm, vil dit hjerte slå hurtigere. Derfor vil det vel give mening, at hvis man dør i en drøm, altså at ens hjerte stopper med at slå i drømmen, sker det også i virkeligheden.
Men det er jeg vist modbevis for.... Eller er jeg?! o_O

Kontakt SuigetsuLUK



http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

Lør 11 Jun - 10:52

Suigetsu
Mand, jeg læser nogle indlæg her og tænker, hvordan INCEPTION (filmen) har prøvet at besvare dem... :/

Kontakt AnguisLUK


Skrevet af Anguis

Lør 11 Jun - 16:04

Anguis
Jeg kan huske en drøm for et par år siden
så er rar ubehalelig.
Jeg går på en vej, og så lige pluslige falder jeg ned i et mørk hul, og jeg falder og falder, og lige der jeg ramte brunden så våndene jeg med et sæt, og jeg var helt våd af sved, og lige siden har jeg haft en drømmefanger henge over mit hoende, og lige sinden har jeg ikke haft den drøm

Kontakt NotAvaibleXDLUK


Skrevet af NotAvaibleXD

Lør 11 Jun - 23:42

avatar
Fasa, Suigetsu @- OwO så fik man da lært en vigtig lektie i dag XD

anguis @- det lyder da ikke så fedt ):

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Søn 12 Jun - 0:08

Fasa
Her er nogle flere sjove informationer om drømme!! .. Jaaa..!

* Blinde mennesker drømmer også. Hvis en person ikke er blind fra fødslen, vil personen kunne se billeder i sine drømme, hvor folk som er født blinde stadig vil kunne føle og lugte ting, bare uden billederne!
* Vi glemmer sådan ca. 90% af de drømme vi har. Jeg vil nævne at vi mennesker ikke husker med vores intelligens, men med vores følelser. Det vil sige, at hvis noget påvirker os følelsesmæssigt, husker vi det bedre.
* Vi drømmer kun om ting vi kender til. Det vil sige, at ham den onde morder i din drøm egentlig kan være en virkelige, lokale skorstensfejer eller ligende.
* Drømme hjælper os med at forebygge psykose! Hvis man vækker en person hver gang personen er på vej ind i en drøm, men stadig lader dem få sine 8 timers søvn, vil de stadig være mere irritable end normalt.
* Den øvrestående fact forklare også hvorfor deprimerede mennesker drømmer mere. Det er simpelthen vores hjerne som prøver at gøre at vi får det bedre.
* Ikke alle drømmer i farver. Omkring 12% af alle seende mennesker drømmer i sort-hvid. Selv drømmer jeg i svage farver, altså pastel-farver. (Det samme som stort set hele Zabusa-sagaen xD)
* Drømme er ekstremt symbolske. Fx., når jeg drømmer om at være alene ude i sneen, handler det ikke bare om "en tilfældig vinteraften". Det handler om at "være sneet udenfor", altså være holdt uden for selve selvskabet.
* I en drømme er ansigter overvurderet. Vi behøver simpelthen ikke at se en persons ansigt, for at vide hvem det er, da drømmen er skabt af vores underbevisthed.
* Da drømme er skabt af vores underbevidsthed , fortæller drømme -og kendetegn ved en persons drømme, utroligt meget om den pågældende person.

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Søn 12 Jun - 11:27

Noesmos
jeg et faktum mere om drømme

*vi drømmer hver nat men som fasa skrev glemmer vi ca. 90% af vores drømme. hvilket vil sige at man teknisk set burde huske en drøm hver 10. dag.

jeg vil nu sige at jeg glemmer mere end 90%. jeg vil sige jeg husker 95-97& af mine drømme

Kontakt DeidaraLUK


Skrevet af Deidara

Søn 24 Jul - 17:29

avatar
Jeg havde engang en drøm hvor jeg var i skole og alting blev bare ved med at skifte farve.

Kontakt Sponsoreret inholdLUK


Skrevet af Sponsoreret inhold

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Free forum | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner