Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Lør 18 Jun - 20:10

Fasa
...Var hvad jeg fremlagde om til folkeskolens afgangsprøve i engelsk og fik 12.. xD
Men det er langt fra min pointe!

En rollemodel er en person som andre kan bruge som et godt eksempel, men hvor mange af den er der egentlig, rundt omkring?
Børn og teenagere har idoler som de bruger som rollemodeller. I dag indebære det folk som Miley Cyrus. *Facepalm* Miley er nok en af de værste rollemodeller ever. Hun prøvede stoffer, og nogle af hendes 7-9 årige fans som kendte hende fra Disney Channel, fulgt i de fodspor.
Så ja, det var et godt eksempel på en rollemodel som slog fejl.
I følge mig skal en rollemodel have følgende karaktertræk: forstående, åbensindet, inspirerende og ikke mindst.. Menneskelig. Alle laver fejl, men der er selvfølgelig grænser.
Selvfølgelig er det ikke livsnødvendigt at finde en rollemodel -for nogle er det nok en god ide, men hvad der egentlig er endnu vigtigere.. Er at prøve at blive en selv, en dag.


Min rollemodel er Karem Mohamed, som er en youtuber med brugernavnet "KSicsFaces". Han har lavet et par videoer for bøsses rettigheder, selvom han er straight. Vildt inspirerrende fyr, mener jeg. I øjeblikket laver han, imellem sine andre videoer, en serie ved navn "societys grip" hvor han kommentere på forskellige mere eller mindre *EFF*'d up ting i dagens samfund. Udover det er han også ret morsom xD
Selvfølgelig tæller humoren langt fra højest når jeg snakker om rollemodeller.

Andre folk som jeg mener er inspirerende:
Josh(ua) Sundquist, er en fyr som fik sit venstre ben amputeret da han var 10 år, fordi han fik kræft.
Idag er han en motivations taler og youtuber. Udover at være super inspirerende og have et utroligt gå-på-mod er han også sjov. Lige på tidspunktet er jeg faktisk igang med at læse hans selvbiografi. (kan varmt anbefales!)
Amy Lee, er forsanger af bandet Evanescence. Jeg ved det, "en musikker.. Uff.. Typisk, de er ikke gode rollemodeller!"... Der tager du fejl! Amy Lee er (udover at have en utrolig stemme) faktisk den bedste kvindelige rollemodel som stadig er levende, som jeg kan komme i tanke om i hvertfald. Hun er imod at mange piger prøver at blive undervægtige for at passe til nutidens skønhedsidealer og hun virker meget forstående. Hun er en af de ekstrem få sangeringer som ikke pludselig får lyst til at smide tøjet.



Hvem er din rollemodel?
Har du andre eksempler på mislykkede rollemodeller?

Kontakt Fru SasukeLUK


Skrevet af Fru Sasuke

Ons 15 Feb - 13:20

Fru Sasuke
Jeg har faktisk to :) Lady Gaga og Marilyn Manson, da de er vildt unikke på vær sin måde.

Og jeg synes at Ozzy Osborne er det værste forbilled, da han gør de dummeste ting.

Kontakt FasaLUK


Skrevet af Fasa

Lør 7 Apr - 22:20

Fasa
Marilyn Manson er et populært forbillede for mange. Han er ret cool, ja.
Er ikke ekstremt fan af hans musik (dog, hans covers af "tainted love" og "This is Halloween" er ret fedte!)
Har set et par interviews med ham, og hans meninger er helt klart til at stå ind for! (åbenhed, individuellitet og what-not).

Kontakt Sponsoreret inholdLUK


Skrevet af Sponsoreret inhold

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Free forum | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner