Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Søn 24 Jul - 3:10

avatar
Jeg kunne godt tænke mig at købe en tablet, så jeg måske kan forbedre mine tegneevner. Desværre har jeg det sådan, at jeg ikke ved så meget om det, og kunne derfor godt tænke mig at spørge ind til det.

Så hvilken tablet kender du til, som er god? Kræver det nogle særlige programmer såsom PhotoShop? Og hvor meget skal man regne med at betale?

Desuden ligger landet også sådan, at jeg ikke har PhotoShop, og kun Paint.NET og Sai som kan bruges som tegneprogram. Jeg overvejer også at skifte styresystem til mac, når det engang bliver jul. Nu bruger jeg Windows 7. Derfor skal tabletten helst være funktionel med begge styresystemer.

På forhånd, tak for hjælpen. (:

Kontakt DaidaraLUK


Skrevet af Daidara

Søn 24 Jul - 3:38

Daidara
Først vil jeg gerne sige en tablet går ikke en bedre til at tegne faktisk tværtimod, det jeg mener med det er at når man ikke er vand til at tegne med en Tablet skal man virkelig vende sig til det inden man har ca. samme håndtering af det som på papir.

Ud over det vil jeg varmt anbefale en tablet fra Wacom som nok er dem der bliver set som førende inden for dette område, deres priser svinger meget men hvis man er nybegynder og ikke tegner konstant er en billig tablet lange nok, så kan man investere i en mere kvalitativ sener!

En tablet kan godt erstatte en mus og den kan bruges over alt, både på nettet i word og hvor som helst, så Paint er længe nok men et mere kvalitativt program som er lavet til at tegne eller billede bearbejdning er naturligvis af fordel da det har langt mere funktioner…
Især det at kunne lave flere læg er en stor fordel hvis man tegner digitalt.

Jeg anbefaler ”Easy pain tool sai” som er et japansk tegneprogram man også kan købe en engels version af på deres side, programmet fylder utrolig lidt, er Ufattelig dejlig at arbejde i og er lavet til netop at tegne i, når man downloader det har man 30 dage prøve og kan derefter købe en ”nøgle til det” ! fordelen er jo det at du så kan prøve programmet og se om det er noget for dig.

Desuden koster Sai ca 300 kroner hvorimod Photoshop er langt dyre omkring 2000 kroner og 5000-6000 hvis man skal have hele CS pakken, desuden er Photoshop ikke lavet til at tegne i men redigere af billeder som for eksempel er godt som fotograf og linene!

Nu skriver du så et du vil over til Mac og der virker Sai ikke så det er jo en stor ulempe… men Wacom tabletten skulle var kompatibel med alt… mere info kan jeg så ikke gide dig, andet end hold dig fra Mac da der er såå mange systemer er ikke er kompatibel med deres styrsystem og prisen er overdyr i forhold til det man får.

Daidara

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Søn 24 Jul - 4:28

avatar
Jeg tror jeg vil følge dine råd og starte ud billigt, og prøve om det overhovedet bliver noget som virkeligt fanger mig, eller om jeg hellere vil leve med en printer og et stykke papir, hvilket har fungeret fint, men kunne nu alligevel godt tænke mig at tage det næste skridt.

Mht. tegneprogram tror jeg, at jeg vil starte ud med Paint.NET, da man godt kan skabe lag på lag. Så kan jeg altid se om Easy Paint Tool Sai er noget for mig. Jeg kan jo også altid bruge prøveperioden til det. Men lige det program har andre også forslået at bruge, og især når man tegner. Så mon ikke det ender op med det

Det med styresystemer og tegneprogrammer, har jeg sjovt nok lige fundet et alternativ, så det skulle ikke længere være noget problem. Tabletten bliver nok heller ikke noget problem, hvis det fungere med alt, så det er også meget godt.

Men hvad jeg kan forstå på dig og på dine tegninger, at du ved ret meget om at tegne og om det er bedst at tegne i hånden eller tablet. Derfor ville jeg lige spørge om, du i sidste ende ville anbefale en tablet, eller om man måske hellere skulle fortsætte med at tegne i hånden, også bruge en computermus til at tegne tegningerne op med? Eller måske findes der noget, som er bedre?
Men det er nok noget jeg selv må bedømme, da jeg godt kan se, at det måske er et lidt svært spørgsmål at besvare.

Tak for svaret og hjælpen. :D

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Søn 24 Jul - 11:07

Noesmos
og tak daidara fra mig :D jeg har allerede et program og det eneste jeg mangler er en tablet så tak daidara.

jeg vil begynde at animere der hjemme da jeg har været i praktik the animation workshop i Viborg hvor jeg var den bedste praktikant de havde haft ;) og machaku har allerede spurgt om en animation af naruto.

og er der nogen der kender et gratis tegneprogram der kan downloades? for det program jeg har er til at animere i og ikke til tegning som sådan :)

Kontakt SasukefanLUK


Skrevet af Sasukefan

Søn 24 Jul - 13:32

avatar
Noesmos jeg kan kun anbefale at du køber et "Tegne program" da de plejer at være meget mere brugervenlige osv. Men du kan jo prøve at downloade programmet "Gimp" men du skal vide at programmet godt være lidt indviklet, til at starte med.

UD du kan jo prøve at tage et kig forbi, deres hjemmeside :)
"Wacom.com" eller Pixmania.com jeg vil nok anbefale : Wacom Intuos 4 XL DTP som en af mine venner bruger.

(DET SKAL DOG SIGES AT JEG ALDRIG HAR KØBT NOGET FRA DENNE HJEMMESIDE AF)

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Søn 24 Jul - 13:36

Noesmos
okay sasukefan og tak. for jeg havde helt glemt at få downloadet gimp og jeg kan altid finde en tutorial på youtube om hvordan man bruger det

Kontakt DaidaraLUK


Skrevet af Daidara

Søn 24 Jul - 15:19

Daidara
Unknown Data skrev:Men hvad jeg kan forstå på dig og på dine tegninger, at du ved ret meget om at tegne og om det er bedst at tegne i hånden eller tablet. Derfor ville jeg lige spørge om, du i sidste ende ville anbefale en tablet, eller om man måske hellere skulle fortsætte med at tegne i hånden, også bruge en computermus til at tegne tegningerne op med? Eller måske findes der noget, som er bedre?

Jeg har stor glæde af min tablet og ville ikke leve uden!
Da jeg fik den tænkte jeg Wiii så kan jeg tegne godt, jeg tegnede på den ca. 5 timer og blev så irriteret at jeg stillede den væk, i frustration over ikke at kunne tegne, det lignede tinge jeg havde tegnet 2-3 år tidligere og ikke den standart jeg vær kommet op på.
Så først efter godt 3 måneder fandt jeg den frem igen, fast besluttede om at håndtere den, det tog så godt 5 dage hvor jeg arbejdede før jeg havde fornemmelsen af at have styr på den nogenlunde!

- Jeg ser mange fordele i at arbejde på computeren frem for papir, man har ubegrænset mulighed for at korrigere (på papir bliver det hurtig kaotisk hvis man visker ud hele tiden og papiret kan krølle og meget mere)
- På computeren er farvelægningen naturligvis mere varieret og udfylder godt, ikke fordi man ikke kan købe gode farver til papir eller linene men hvem vild a ud og give 4000-5000 for et ordentlig sæt markers bare for at kunne farve i en god kvalitet (jeg har overvejet at købe XD )
- endnu en fordel er redigering værktøjet som jeg tit bruger, så som at rotere ting, forstørre og formindske, at satte det i perspektiv og så anbringe et der det passer ind.
- Flere læg hjælper meget, jeg laver altid utrolig mange læg men bare det at man kan lægge skitsen på et læg, så et læg for line-Art’et, et til farve og et til skygge er den virkelig praktisk funktion.
- Farveblandingen og de brushes man har i Sai giver en mulighed for at arbejde med urolig mange farelægnings muligheder, lige fra vandfarve, ink pen, water coller og meget mere.

en af de ulempe jeg ser er at man hurtig ikke gider tegne i hånden fordi man er vand til alle disse praktiske funktioner!
Men alt i alt mener jeg stadig at man ikke behøver anskaffe sig det helt dyre hvis ikke man virkelig ønsker at Leve af det eller tegner utrolig meget, jeg ville klart anbefale Wacoms Bamboo for nybegynder de er meget simple og rigtig gode til prisen…
Jeg selv overvejer mig at købe en lidt dyre (lol underdriver) en såkaldt Cintiq, helt nøjagtig en Cintiq 21UX da den forener det at tegne på ”papir” og tablet i et, det er så også det bedste af det bedste.

Wacom Bamboo
http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=294&lang=en&gm=1
Kan især anbefale Bamboo Fun til folk det gerne tegner men mere gør det engang i mellem

Cintiq 21UX
https://www.youtube.com/watch?v=95GvRH_e38s
en meget informativ video om den men hop frem til ca 3:13

Håber det hjælp
Daidara

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Søn 24 Jul - 16:00

avatar
Sasukefan: Tak for linket og forslaget. Nu tror jeg faktisk jeg nogenlunde ved hvad jeg skal have. :)

Daidara: Jeg har virkelig fået et godt indblik i det, og nu har jeg fuldstændigt bestemt mig for, at det er, og bliver en tablet.

Bamboo har jeg faktisk kigget på lidt, og af hvad jeg også har fået af vide af andre, så anbefaler de også sådan en. Så jeg tror faktisk allerede, at jeg har fundet et godt valg.
Den Cintiq ser virkelig avanceret ud, og den er sikkert heller ikke billig ud, men alligevel kan jeg sagtens finde på at investere i sådan noget, da jeg føler man skal have det bedste af det bedste, som du siger. Men det er nok smartest lige at starte ud med Bamboo.

Mange tak for hjælpen, igen. :)

Kontakt DaidaraLUK


Skrevet af Daidara

Søn 24 Jul - 16:16

Daidara
Cintiq 21UX koster 2000 Euro så det er godt 15000 kroner så nej den er ikke billig slet ikke for et tegnemulighed XD
der er også den eneste grund til jeg ikke har købt den endnu, en bamboo er lange fin nok, den tablet jeg har er ældre en Bamboo og ca 2x dårligere så man kan sagtens klare sig med en bamboo.
og en bamboo koster mellem 700-2000 kroner så der er en stor prisforskel fra Bamboo'en og Cintiq

Kontakt SasukefanLUK


Skrevet af Sasukefan

Søn 24 Jul - 16:26

avatar
Omg.. 15000 kroner x_x

UD hvis du går efter den billige løsning, som jeg plejer at gøre XD kan du jo prøve at tage den mindste model :)
http://www.pixmania.com/dk/dk/3731781/art/wacom/grafisk-tegneplade-bamboo.html

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Søn 24 Jul - 16:35

avatar
Daidara; Hold da op, 15.000 kroner! Det havde jeg godt nok ikke regnet med. Men så tror jeg lige, at jeg holder mig til en Bamboo i et stykke tid xD

---

Jeg har faktisk kigget lidt på den du linket til Sasukefan, da det nogenlunde har den størrelse, som jeg tror jeg har brug og desuden er den vel også forholdsvis billig, når man snakker om en tablet.

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Man 25 Jul - 16:53

Noesmos
apropos programmer til at tegne i kan man tegne på deviantart.com hvis man har en bruger. det hedder "dA muro" og er under submit i toppen af siden ;) det er ret let at bruge :D

Kontakt Minato & Itachi ^^LUK


Skrevet af Minato & Itachi ^^

Ons 16 Maj - 16:51

Minato & Itachi ^^
Noesmos har du en bruger på deviantArt? o:

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Fre 18 Maj - 11:00

Noesmos
ja jeg har. men jeg aldrig fået den brugt :S

Kontakt Sponsoreret inholdLUK


Skrevet af Sponsoreret inhold

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Free forum | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner