Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt SuigetsuLUK

http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

on Lør 27 aug - 17:32

I debatter om serier som Naruto fyldt med kamp, er det en meget relevant diskussion, når man spørger: Hvem er stærkere end hvem?

Det er også en sjov, kreativ og interessant debat at åbne, da man kan bruge ens meninger OG viden om serien til fordel for hvilken vinder man vil have.
Men hvad jeg selv finder meget ærgerligt er, at mange folk misforstår hvordan man skal træffe afgørelsen.

Hemmeligheden ligger bag titlen: hvordan skal man overgå den anden? Mange folk tænker ofte på generel styrker over andres, men glemmer andre styrker.
Et eksempel er Sakura vs Shikamaru
Dette er en meget interessant kamp, men folk vælger ofte Sakura grundet hendes medicin jutsu og råstyrke, men glemmer Shikamarus genialitet.
Vil man deltage i en sådan debat, skal man være forberedt på at folk kan sige en imod.
Selvom Sakura har god råstyrke, så er hun let at ramme med Kagemane.
Men Sakura er super til at undvige...
Det var Temari også, men Shikamaru fik hende til sidst.
Og så videre. Sådan er man interessant at snakke med.

Et andet punkt er, at folk tænker for ligeud. Folk tænker nærmest folks styrker som "tal" eller "niveau", og at når en karakters "niveau" er højere end en andens, er det en automatisk sejr.
Mange ender med at tænke: "Hvis person A besejrer person B og person C besejrer person A, er person C stærkere end person B!" Som med tal:
2 > 1, 3 > 2, derfor 3 > 1
Et eksempel? Jiraiya vs Naruto:
Langt de fleste siger, at Naruto er stærkere, fordi Pain (person A) slog Jiraiya (Person B) og Naruto (Person C) slog Pain.
Alle glemmer, at der er tonsvis af faktorer indblandet:

1. Jiraiya kendte intet til Pains evner, i modsætning til Naruto.
Jiraiya finder sig selv midt i kamp mod en ukendt kræft og klarer sig enormt godt.
Naruto ved næsten alt, hvad der er værd at vide om sin modstander.

2. Naruto fik også tæsk.
Naruto ville have været død hvis ikke:
- Hinata var blevet nakket af Pain
- Minato havde forhindret den nihalede i at overtage hans krop
- Pain havde brugt sin mega-Shinrai Tensei, som tappede ham fra kræfter.

Derfor kan man ikke bedømme kampe som tal. Man bliver nødt til at have fastlagt situationen for begge parter for ikke at gøre det forvirrende.
Et eksempel er Orochimaru vs Jiraiya

Er du GAL, hvor er den forvirrende.
For det første: Hvornår i deres liv er det?
For det andet: Hvordan er deres helbred?
For det tredje: Hvad er deres viden om hinandens evner?
For det fjerde: Hvor foregår det?

Hvis intet står, går jeg for eksempel ud fra:

1: De er ved deres stærkeste, dvs. Orochimaru har ikke fået armene forseglede og er ikke syg.
2: Begge er udhvilede og har maksimalt niveau af chakra. Hvis nogen af dem havde ar, som smerter dem, er disse også væk.
3: De kender hinandens evner på samme niveau som de gør i serien.
4: Et åbent område uden særlige vejrforhold (som da de to og Tsunade kæmpede i bind 19).

Konklusionen af alt dette må være, at når man debatterer om, hvem der ville vinde, bør man ALTID overveje kampen fra enhver tænkelig vinkel, og når man starter debatten, bør man fastlægge så meget som muligt på forhånd.
Det er utroligt svært at forudsige en kamps udfald uden at tage særlige antagelser om handlinger, karaktererne vil gøre ved tilfældigheder.
Det er umuligt at forudse en kamps udfald, men det er bedre at gøre sit bedste og lægge arbejde i det, end at droppe det med den undskyldning, at kampen aldrig ville ske alligevel.

Kontakt KonanLUK

Skrevet af Konan

on Søn 28 aug - 0:43

Åhh ja det med at sœtte folk op mod hinanden er meget MEGET svœrt
Hvem overgår så den anden hmm
Mange ville nok sige at Madara står som den stœrkeste, men vi ved jo ikke synderligt meget om ham/hende/den og derfor mener jeg i hvert fald at Madara IKKE er stœrkest
Sasuke er heller ikke på listen men kun fordi han er hjernevasket og syg i bolden
Mit eget gœt ville vœre, at Naruto er stœrkest, hans tro kan flytte bjerge og hans Nindo, og personlighed gør at han aldrig stopper
Signatur:

- You say that even though you are blinded by such things as sadness and sorrow, you still refuse to leave you’re path?

- I’ve been cursed with stubbornness, refusing to let me be tricked. I maybe walking the path of the blind, but at least I am walking blind, seeing my goal right before my eyes.

Uchiha Hyuga Toki-Shinibi

Kontakt MachakuLUK

http://www.pokeforum.danskforum.net

Skrevet af Machaku

on Søn 28 aug - 0:50

Naruto og Madara er begge MEGET overpowered. Naruto er stærkere end Bee, Minato og alle 5 kager, samt kan han kontrollere den nihaledes chakra. Madara har både Sharingan og rinnegan, og han har også skjulte evner.
Kontakt
synes godt om

Kontakt SuigetsuLUK

http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

on Søn 28 aug - 10:28

Jeg synes at mange folk overvurderer Narutos evner. Han vil garanteret tabe over for Madara hvis han ikke får en masse info om hans evner.
Jeg tror faktisk også, han får problemer med at besejre Bee. Bee har et stærkt bånd med sin Biju og er næsten lige så hurtig som Naruto når han går i biju-cloak.
Jeg tror også, han vil få noget af en kamp mod Kabutomaru! Han har ikke vist hvad han ellers kan udover at gøre sig til en slange, påkalde Manda og styre en hel hær af levende døde! At dømme efter det, tror jeg, han har en hele del tricks oppe i ærmet, som ville gøre det utroligt svært at besejre ham.

Jeg lavede i øvrigt ikke denne tråd, så I kunne diskutere hvem den stærkeste i serien er. Jeg åbnede den for at få folk til at tænke nærmere over det, når de skriver, at den ene ninja er bedre end den anden.

Kontakt kuramaLUK

Skrevet af kurama

on Søn 12 feb - 21:38

Det er nogle interessante spørsmål du giver os så jeg kan ikke sætte min finger på det :)

Kontakt kuramaLUK

Skrevet af kurama

on Tors 29 mar - 18:29

kender du nogle som der sagde at sakura ville vinde

Kontakt Sponsored contentLUK

Skrevet af Sponsored content

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Free forum | © PunBB | Free forum support | Kontakt | Report an abuse | Sosblogs