Log Ind

Forbliv logget ind

Ingen bruger? Tilmed dig her
Glemt kodeordet? Klik her
Sidste nyt
Anime afsnit
First and last opponent!
Manga kapitel
Edo Tensei's Release!

Ingen muligheder tilgængelige

Kontakt SuigetsuLUK



http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

Søn 10 Jun - 20:05

Suigetsu
*SUK* Kishi har mistet grebet.
Simpelthen. Han skriver bare ikke godt... eller hvordan skal jeg sige det?
Hele historien gik godt næsten helt fra bind 4, hvor den for alvor begyndte. Karaktererne var godt skrevne, plottet gik fint og det var spændende at følge med i.
Sasukes forhold til Naruto og sin bror, Narutos drøm, alle subplottene, karakterernes fortider og skurkene var geniale (undtagen en vis person, jeg vil komme tilbage til).
Men nu har han presset saften ud af sine gamle redskaber: Naruto er stærkere end nogen anden, skurkene dør en for en, subplottene er der ikke rigtigt plads til og så videre.
Det, Masashi var god til i serien, kan han ikke udnytte længere, så nu må han vel finde på noget andet?
Det er her, pointen ligger: DET GØR HAN IKKE

Sasuke opdager, at Itachi hele tiden ville beskytte byen.
Det gode valg ville være at få Sasuke til at prøve at komme til tåls med det og hjælpe byen, men blive vist bort som den krimminelle han egentlig var, hvilket ville bringe ham i en hård situation, Naruto ville prøve at hjælpe ham ud fra.
Men nej! Sasuke er stadig fyldt med had, denne gang knapt nok ubegrundet. En tåbelig undskyldning for at opretholde den karakter, Kishi har brugt hele tiden, og gøre ham til en skurk i stedet for antihelt.

Naruto bliver den stærkeste ninja overhovedet
Jeg må indrømme, at Kishi gjorde det meget godt med dette. Naruto har forstået det ansvar, han har fået samt den respekt, der fulgte med det.
Men så bliver han gemt væk så han stadig er den person, der ikke ved noget og bliver behandlet som et barn, selvom han har vist sig moden.
Og så bliver han bare mere og mere overpower og mere og mere perfekt i sin personlighed, jeg synes bare, det er en tand for meget.

Subplottene
Nu kommer denne store krig, hvor alle de vigtige, døde, karakterer bliver genoplivede. Alle de mange subplots, der var afgrenet gennem serien er samlet, fordi alle ninjaer (døde eller levende) også er det.
Så udnytter Kishi denne situation til at tage sig god til med at færdiggøre alle de historier, han startede og forlade os tilfredsstillede nok til at være klar til en super konklusion? Nej!
Han vælger at SKABE NYE KARAKTERER OG SUBPLOTS! Tsuchikagen, alle tidligere kager, demonbrødrene og så videre og så videre!
Meget få subplots (se Asuma og Sais bror) bliver løst og det er bare off-screen eller overstået lige pludseligt!

Skurkene
Den maskerede mand er en god skurk, det er okay at gøre ham overpower. Det mener jeg! Han er truende, mystisk og intelligent, og det var et enormt godt twist med genoplivede Madara (undtagen det med meteorerne...).
Men... KABUTOMARU!?
Ikke nok med, at Kabuto aldrig har været den helt store skurk, men mere den mystiske mellemmand, så skal han også have sig EN HEL BAGGRUNDSHISTORIE OG NYE EVNER!?
Det går ikke. I kampen mellem Itachi, Sasuke og Kabuto stod det mig klart, at Kishi havde mistet grebet: Han blev stadig nødt til at lave nye teknikker, nye "modes" og en hel baggrundshistorie!?
Det er for sent. Der var nok tid at bygge op til dette, men nej!
Kishi havde så MANGE muligheder for bare at genoplive Orochimaru (en meget bedre skurk efter min mening), og vi ved nok om ham til at forstå hvorfor han er, som han er.
Og imens alt det åndssvage møg foregår, bliver Kishimoto nødt til at kyle omkring sig med overdrevet dialog for at forklare HVORFOR der er intensitet i kampen og HVORFOR Kabuto er en god skurk.
Det er som at se ham nede på knæ og trygle om at anerkende hans finale... GRR!

Jeg ville bare lige af med alt det. Jeg ved, at mange mister sin interesse for Naruto nu om stunder, og jeg forstår godt hvorfor, men jeg vil blive ved med at læse. For jeg har været med Kishi i lang tid, og jeg vil stadig se, hvordan det ender!

- Suigetsu -

Kontakt Jirai-yaLUK


Skrevet af Jirai-ya

Tors 14 Jun - 14:54

Jirai-ya
Jeg er rimelig enig. Det virker som om han efterstræber at vise alle, hvorfor han er så dygtig, men det eneste han får ud af det, er at han mister grebet om hans værk. Han har for mange bolde i luften.

Jeg kan godt lide Kabuto som den mystiske mellemmand, men tidspunktet er forkert. Han kunne have opdigtet noget langt bedre på et tidspunkt, hvor han ikke også skulle tænke på Naruto - Tobi og Madara - Kages også. Han har for travlt.

Det virker også forkert med Sasuke. Op mod Danzo vs Sasuke og den efterfølgende tale med Naruto og Kakashi, virkede Sasuke uhelbredelig. Nærmest psykotisk. En koldblodig hævner, der fejede selv sin allierede (Karin) af vejen for at nå målet. Nu er han ved at "vågne" efter Itachi genforeningen. Jeg havde set frem til deres (red. Naruto og Sasuke) skæbnekamp, som Tobi fint forklarede lå i kortene. Men nu fremstår de knap så meget som 2 modpoler i og med Sasuke får svar. Han ødelægger al sit forarbejde om et kæmpe klimaks.

Kontakt NoesmosLUK


Skrevet af Noesmos

Tors 14 Jun - 20:43

Noesmos
omkring kabuto så er det rigtig; han er ikke en god skurk, det er sent at høre hans fortid og kampen med alle disse nye jutsuer og modes er heller ikke godt. men jeg ser det ikke som om at det er det Kishi vil fokusere på i den subplot. jeg synes det centrale i det er filosofien bag kabutos fortid. om det er din familie, navn og oprindelse der er hele din eksistens og identitet og om vi har brug for det for at være os selv

Kontakt SuigetsuLUK



http://www.pokequest.danskforum.net

Skrevet af Suigetsu

Fre 15 Jun - 0:06

Suigetsu
Ja, noesmos, der er en interessant filosofi bag det, men problemet er, at det bliver smadret i hovedet på os konstant, i stedet for at fokusere på kampen.
Jeg tror, flere sider er dedikerede til Itachis langtrukne taler om at være sig selv end selve kampen. Det virker ikke som Kishi, der vil fortælle noget, han har på hjerte, men som Kishi, der vil fortælle, at han stadig er dygtig og her er hvorfor!
I øvrigt kunne Kishi have brugt en masse seje undskyldninger for at genoplive Orochimaru, som (hvis jeg ikke tager meget fejl) ønskede Sharingan (eller det at være Uchiha) så meget, at han ønskede EN ANDEN KROP.
Jeg synes, at historien om manden, der ikke accepterede død eller skæbne (i og med, han ikke var en Uchiha) og derfor vil gøre alt for at kravle uden om disse er en langt mere interessant historie end Kabutos identitetskrise...

Kontakt AdminLUK



http://www.naruto-village.net

Skrevet af Admin

Fre 15 Jun - 17:17

avatar
Er jeg bare den eneste som elsker alt det der er sket i mangaen bortset fra de dumme flashbacks med Kabuto ? xD

Kontakt Sponsoreret inholdLUK


Skrevet af Sponsoreret inhold

Ingen muligheder tilgængelige

Statistikker

Skjul blokken

Antal indlæg: Indlæg pr. dag:
Antal emner: Emner pr. dag:
Antal brugere:
Brugere pr. dag:
Nyeste bruger: Sidens alder: dage
Free forum | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner